fredag 2 januari 2015

Lycklig Familj!



Jag vet att det inget mer inlägg skulle bli här inne men jag har inte fått till min andra blogg än och jag kände så för att skiva ett inlägg.

Trots all skit som har varit under förra året så är jag faktiskt väldigt lycklig med min familj. Jag och min sambo har det hur bra som helst och älskar varandra. Vi har haft det betydligt tuffare än hur vi har haft det senaste tiden så vi står stadigt tillsammans vilket glädjer mig så. Inget knäckte oss under våra första år tillsammans och inget kommer att göra det nu heller. Att bli lite bortskämd lite då och då är ju ett extra plus då min sambo vet att jag är mycket ensam och köper gärna saker till mig för att göra mig glad.

Jag är självklart väldigt lycklig med mina 3 ögonstenar och ofta känner jag mig mer som deras kompis än som deras mamma. Men min mammaroll till dom är inte helt bortblåst så jag klarar av den biten med.

Jag bor i en stor underbar 5 rums lägenhet som jag älskar. Det skulle krävas maskiner för att få bort mig här ifrån. Stor och luftig lägenhet som jag älskar, tur är väl det när jag sitter i den 24/7. Hade den varit mindre hade jag nog haft det värre. Men i år har jag planer på att försöka ta mig ut lite mer.

Semester varje sommar som oftast leder till 2 veckor utomlands med första veckan på olika platser för olika utflykter. Och avslut med en veckas sol på en strand. Dock sker det mesta efter hur jag mår och vi har börjat lära oss vad jag klarar och inte klarar. Som trånga utrymmen och massor av folk fixar jag inte alls men då sitter jag utanför och väntar på dom andra. Vilket känns bäst för mig att dom får roa sig utan att jag förstör som jag gjort tidigare. Att resa allihop i bilen fungerar galant, barnen är införstådda med att det blir så bra som man gör det och därmed inga bråk. Ett år stannade den äldsta hemma och mellanbarnet tog med sig en kamrat vilket fungerade galant.

Mina barn är hela och rena och får det dom behöver, inga ärvda kläder alls, hur skulle det se ut om sonen fick sina systrars kläder? Dom två äldsta är ju i den åldern då man inte vill ha ärvda kläder. Genom åren kan det ha ärvts någon tröja eller byxor men skor är jag väldigt strikt med att dom måste vara nya. Har insett att kan man undvika ärvda skor ska man göra det då allas fötter är olika och skorna sliter på olika sätt vilket inte är bra alls. Mår fötterna bra mår hela kroppen lite bättre! Så vi har faktiskt lagt en hel del pengar på dyra men bra skor till barnen.
Jag vet att alla inte kan göra så då alla inte har dom pengarna, har ju sett en del under åren jag jobbade på daghem. Men detta är något jag är glad över att mina barns fötter har fått må bra.

Så allt är inte elände i mitt liv även om man kan tro så. Men det blir lätt att man skriver om det som är tufft och jobbigt för oftast tar det en stor plats.

Så med detta inlägg vill jag visa att jag har mina underbara stunder med mina underbara barn och underbara sambo och det är något ingen alls kan ta ifrån mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-