torsdag 1 januari 2015

2014 ett händelserikt år ...

Julen är över och det nya året har just ringt in.

2014 har varit ett händelserikt år på många sätt.

Några dagar efter förra nyår fick vi veta att det var vår tur att få hemmet renoverat. Bor i en 5:a och nästan alla rum skulle göras. 3 sovrum, köket, lilla toan och vårt vardagsrum. Möbler  slängdes och resterande åkte in i ett sovrum. Julgran åkte ut illa kvickt. Vi tog oss igenom det hela och vi är hur nöjda som helst och det med nya möbler.

Jag blev antagen som patient på Obesitamottagningen på Sahlgrenska vilket gladde mig. Och jag har kämpat med att gå ner i vikt sedan i maj och jag är än så länge nöjd med resultatet.

Min moster gick bort i maj vilket var riktigt jobbigt, speciellt begravningen då jag grät mig igenom den. Att se kistan med hennes foto fick mig att inse att hon var borta på riktigt.

Min äldsta dotter tog studenten vilket var en glädjens dag för oss alla.

Semestern till Krakow var suverän och under den veckan försvann 7 kilo.

Hösten kom och helvetet för min son började och har fortsatt ända fram till jul. Vi hoppas på ett bra nytt år för honom då vi ska börja terminen med ett möte med en ny insatt rektor.

I november  dog en klasskompis och dessvärre dog ytterligare en dagen innan julafton. Dom blev 43 år och det får en att inse att det kan hända vem som helst när som helst.

Under hela 2014  trodde jag att jag skulle få en vän tillbaka. Vi pratade via messenger en hel del och jag bjöd in personen till olika applikationer som jag trodde personen gillade. Jag anförtrodde mig saker som jag inte skulle säga till någon annan. Jag sa förlåt om personen kände sig sårad av mig och jag skrev hur mycket som helst i ett inlägg som jag faktiskt inte fick någon respons på tyvärr. Men jag hoppades ändå på att personen ville ta upp vår vänskap igen. Men personen valde att inte träffa mig in real life. Det sårade mig.

Jag vet att jag har ältat denna person sedan i somras men det är svårt att släppa. Jag har gjort allt för att personen ska ska godta min ursäkt som jag inte ens förstår att jag behöver ge. Jag kunde inte göra något för personen när jag bröt ihop och personen mådde visst inte heller bra då.

Ska jag hysa agg över att personen inte fanns för mig?  Nä jag gör inte det men det som skedde i somras kommer jag aldrig att glömma. Snacka om att sparka på en som ligger  ...

Senast jag nämnde det hela för några inlägg sedan så fick jag ännu mer skit ifrån personen i dennes blogg.  Jag lever i självömkan. ..visst det är väl lite sant då jag har bölat över att inga vänner ha.

Jag lever i en bubbla. .. sant  det med.  Har man mått så dåligt som jag har gjort så är det lätt att vara där. Men att jag har bara min verklighet och sanning  .... där är vi  nog väldigt lika fast jag vet hur man kan säga förlåt medans denne inte ens vet hur man stavar till det.

Personen skrev mer än så och jag blev väldigt sårad så denne borde vara nöjd med det hela. Men det blev ett  resultat av det  hela, jag gjorde en storstädning. .. Personen blev blockerad av alla diverse appar och sidor så jag slipper personen. Dessvärre gick det inte att blockera personen från bloggen men det är ordnat på annat sätt. Mer om det i morgon.

Vi hade ett förflutet och definitivt ingen framtid. Vill personen inte så ska jag verkligen inte truga som jag nu fått gjort under 2014.

Så det har varit ett tufft år men jag ser det nya året med öppna ögon och mer om det kommer imorgon eller senare idag med tanke på vad klockan är.

Min bästa julklapp var från mina barn: .... och ja jag är en Trekkie!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-