tisdag 2 april 2013

Påsken utan påsk!

Jag har egentligen massor att blogga om men jag inte så stor lust just nu. Kan vara för att jag har massor att säga så jag börjar lite smått i alla fall.

Påsken kom och påsken gick.  I år hoppade vi över påsken i stort sett. Barnen önskade annat än godis som påskpresent och min nu 15 åring fyllde förra veckan men var då hos sin pappa så vi bestämde oss för att fira henne på påskafton. Så då valde hon Texas Longhorn till middag som köptes hem och efter det lite tårta och kakor. På påskdagen så tog min sambo med sig barnen till fredrikshamn och badade på badhotellet.

Tanken var att dom egentligen skulle sova där men det var fullbokat så dom kom hem igen senare på kvällen. Jag ägnade mig med min släktforskning.

Jag ska erkänna att jag smakade lite påskmust under helgen och fy vad äckligt! Dagen efter tog jag en sandwichglass som glömts kvar i frysen och den var inte heller lika god som tidigare.

Men jag är inte ledsen för det snarare tvärtom :-)

Det hela betyder ju att jag har börjat tappa lusten för socker vilket jag aldrig trott att det skulle ske, så jag är väldigt glad. :)

Men livet har sina baksidor med och det är att imorgon kommer den dagen som jag har befarat i 9 år. Jag ska sluta med min terapi och jag är livrädd. För några månader sedan hade jag tömt en hel butik på socker för att trösta mig med för det men inte nu. Imorgon är min plan att köpa mig en stor smothie på naked jucie bar och den får vara min tröst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-