torsdag 28 mars 2013

Maten!

Hur ser en matdag ut för mig?

Ja jag har mer eller mindre slutat med att äta smörgås till frukost så jag äter/dricker ett glas yoghurt, vilket jag gjort nu sedan jag började göra yoghurt glass. Så nu har vi jämt yoghurt hemma.

Sedan när det är lunch så värmer jag upp något från frysen eller något som blivit över från dagen innan.

Middagen består ofta av hemlagad mat som min sambo gör. Så jag äter vad som serveras, men han försöker med att tänka på vad vi stoppar i oss. Och jag har minskat mina portioner väldigt mycket med.

Sedan äter jag inte så mycket mer än att det kan slinka ner lite popcorn eller glass. Men jag får erkänna att jag äter bullar ibland och ibland blir det hämtmat, när min sambo inte orkar laga något.

Varför lagar inte jag maten då? Jo jag lagade mat jämt förr men när mitt liv rasade samman så försvann allt av den gamla jag. Nu när jag står vid spisen så blir jag helt hysterisk av stressen av alla moment och allt man ska hålla reda på. Så matlagningen har slutat i katastrof och många tårar. Men julskinkan gör jag varje jul och det händer att jag tar på mig att steka pannkakor lite då och då.

Hur såg det ut med maten tidigare? Ja vi åt oftare hämtmat och jag drack cola och åt godis varje dag. Jag åt vittbröd och kunde bli hysterisk för att jag inget gott hade hemma  på fredagarna och ville inte vänta tills lördag. Men barnen åt bara godis på lördag, usch vilken dubbelmoral ... Men så har jag nu tre barn 17, 15 och 9 år och ingen av dom har haft något hål någonsin och inte heller har dom kroppar som mig utan är smala och fina. Men dom hejar på mig nu och tycker att jag är duktig. :)

Mitt val av bild är lite kul då jag inte känner sug på pizza alls längre. Vi var visserligen på Pizza Hut efter vårt besök på sjukhuset men dit går man inte ofta. Så Pizza har jag dragit ner på, då min sambo fortfarande kan bli pizza sugen så har jag valt sallad istället. :)



1 kommentar:

  1. Gud, vad bra att du har förändrat dina kostvanor på det sätt som du har!! Bra jobbat!! :-) Måste ge dig ett pizza-tips: http://alamaria.se/chickza-till-middag Har testat själv! Det är pizza utan pizzadeg. Supergott!! Portionerna blir dock små, så om man ska göra den här maträtten så ska man göra enligt receptet, men till TVÅ personer. Det känns mer lagom om man vill bli mätt.

    SvaraRadera

-

-