torsdag 7 augusti 2014

Mat, massor utav mat!

Ja jag har varit lite tyst i ett tag och jag har fått en förkylning men det är inte därför jag har hållit mig undan. Jag har och är så himla trött och det är mer psykiskt. Varje sommar så blir jag så trött på detta sätt då jag har det ganska lugnt under resten av året. På sommaren så är jag inte ensam speciellt mycket och alla vill göra en massa olika saker. Och det slutar med att jag helt enkelt blir totalt hjärntrött.

I år har det varit extremt mycket, min moster dog, begravning och träffa släkt man inte har sett på 10-11 år. Träffat mamma på begravning och student. Stress inför studenten. Sambo åker iväg och jobbar 2 veckor i Tyskland under sommaren vilket aldrig skett tidigare. Oro för sonen och hans diagnos. En jag hoppades på att personen ville bli min vän igen svek mig totalt med ett högg i ryggen samtidigt som person vred runt den. Äta bara pulver under 3 månader, bara det har varit tufft jag som älskar godsaker mer än mat.

Ja det har varit extremt mycket denna sommaren och jag har förmodligen glömt något av det. Sedan lite semester då på det. Min hjärna är så himla trött så jag vet ärligt inte vad jag ska ta mig till just nu. Men idag har det varit bara jag hemma äntligen så jag har fått andats och fixat med lite foton jag ska visa här bla.

Under vår 6 dagars tripp runt i Europa så blev det ett tema när det gäller mat. Vi prickade in 3 st. Hard Rock Cafe. Åt jag? Nä jag gjorde ju inte det, utan jag drack vatten medans dom andra åt och sedan i bilen tog jag min shake. Men medans jag går ner så verkar dom andra gå upp med tanke på vad dom har stoppat i sig.

Första stoppet blev Berlin ...




Andra stoppet blev Krakow, och där sov vi 2 nätter och varför berättar jag om i ett annat inlägg.



Lunch i Krakow


En hur mysig restaurang som helst, ska blogga mer om den.


Nästa stopp blev tillbaka in till Tyskland och i Munchen.


Här ville barnen ha drinkar och helst den blå, men dom två yngsta fick hålla sig till Alkoholfria men dom är nöjda än då då vi lät dom få behålla sina glas.
Som ni ser här har jag sedan skakat mig en drink i bilen ...


På en rastplats i Tyskland. Här flippade jag ut, var trött på att se dom äta en massa mumsigt. Det konstiga är att jag flippade ut när dom åt detta och inte när dom åt den andra maten ... knäppt värre ...


Sista speciella matstället blev i Frankfurt och Hooters. Och är flippade jag INTE ut igen ... knäppt? Absolut!


Ja man måste ju visa att man har varit här. Döttrarna ville absolut inte bli fotade, gubben gjorde det så klart. Sonen ville men kände sig dum och tog ett eget foto på bara dom istället.


Lite annat gott dom har mumsat i sig. Medans dom åt Kebab fick jag mitt vatten igen.
Kringlan har jag längtat så efter, då dom är hur goda som helst när dom är nybakade och varma. Dock tar jag bort dom stora saltkornen. Men i år blev det ingen.



Dottern skojar om att ta senap på sin kringla ...


Inte konstigt kanske att jag är trött! Jag har sett dom möla i sig  en massa mat medans jag har druckit ihjäl mig på vatten och pulver ... Jaja jag är väl den stora vinnaren denna sommaren trots allt och jag har nu vägt mig igen .... fast det kommer i nästa inlägg ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-