måndag 2 december 2013

Dags för Obesitamottagningen idag ...

Åh idag är jag nervös för jag ska till Obesitamottagningen för första gången i dag. Jag har ju alla mina andra problem som gör att jag lätt får stressmage och det vill jag undvika om det går.

Detta första besök är en gruppinformation vilket inte gör det bättre för mig då jag avskyr att vara med en massa okända människor. Men vi alla är i samma situation så dom är nog inte så farliga.

Men nackdelar med att det är idag är att jag kan komma att få gå därifrån tidigare och det känns tufft. . Det kan ta 2 timmar och jag hinner inte det för  min son ska ha uppspel på sin teater kl.17.  Och det vill jag inte missa något utav.  Han skulle bli så ledsen om vi kommer försent.

Han älskar sin teatergrupp och detta är tredje uppspelt för honom.  Ett vid varje terminslut.
Att han får syssla med teatern stärker honom och han älskar att stå på scen.  Detta är det som fungerar bäst för honom då han har en del svårigheter.

Åter till Obesitamottagningen ... så vet jag inte exakt vad som ska hända men det är nervöst. Antar att dom berättar om sina olika metoder för att kunna gå ner i vikt. Det finns pulver,  tabletter och magsäcksoperation men vilket som är det bästa för mig vet jag inte. Får se vad dom säger ..

Ja jag får väl berätta senare om hur det hela var.

Nu ska jag försöka lugna ner mig lite då jag känner av lite stress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-