torsdag 5 december 2013

Kirurgi eller pulver?

Jag var på informationen på Obesitamottagningen i måndags.  Och det var givande man skulle bla bestämma sig för vilken behandling man vill ha kirurgi eller kostbehandling. Jag fyllde då i att jag ännu inte vet men efter ett par dagars tänkande så kommer jag nog inte välja kirurgi ännu i alla fall.  Det är ju en bestående operation och det medför en del risker med att man kan få en del komplikationer efteråt. 1 av 1000 riskerar även att dö.  Man måste efteråt äta en massa vitaminer varje dag för resten av livet.  Gör man inte det kan man få olika komplikationer.  Sedan måste man så klart ändå ändra sin kost och motionera vilket jag även innan mötet förstått. Det blir en hel del efterspel efter en operation och det vill jag undvika. Så jag kommer nog ge mig på pulver och medicin samt motion.  Men jag lämnar det lite öppet tills jag får träffa en läkare och diskutera det hela först.  Vill se vad läkaren anser när det gäller mig och pga mitt BMI som är på 43 vilket är högt nog för en operation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-