fredag 31 oktober 2014

Vikten och lite annat!



Ja här bloggas det ju inte alls ... har varken haft lusten eller orken till det. Men jag sköter min viktnedgång i alla fall och det är ju huvudsaken.

Den 17 oktober så vägde jag 96,3 så jag är äntligen under 100kg och lägre ska det bli.

Den dåliga motivationen till att röra på mig finns tyvärr kvar men jag sköter mig med vad jag får äta och inte. Jag följer dietisten råd fullt ut och har inte avvikit en enda gång.

Men nu på senare tid så har jag känt mer sug efter godsaker och det har varit tufft men jag har sysselsatt mig och gjort allt för att tänka på annat.

Min största sysselsättning har faktiskt varit att skapa kläder till spelet The Sims 4 som nyligen kom. Har inte sysslat med det tidigare men ville lära mig och jag fixade det så pass bra att jag har fått mig en titel på en väldigt stor sajt TSR, där man kan dela med sig av sina skapelser och folk laddar ner. Så jag är numera en "Select Artist" nästa steg är "Featured Artist" som får betalt för det dom gör. Men dit kommer jag förmodligen inte, inte än på länge i alla fall. Men det har hjälpt mig att tänka på annat än att tugga på en massa. Så jag är en av få som får sina verk på första sidan, SegerSims kallar jag mig.

Ja detta kanske inte var så spännande för er som inte spelar sims men jag har mer att berätta om.

Häromdagen träffade jag läkaren som håller på med överviktiga och han var riktigt imponerad av att jag har gått ner såpass mycket som jag har gjort, 26,4kg sedan 9 maj. Det får mig att undra om andra patienter inte tar det hela på allvar när dom väl får denna hjälp och stöd.

I måndags så fyllde jag år och det var ju mindre kul att ha kalas utan att kalasa själv. Barnen ville ju ha fika så vi köpte det, min bror och pappa kom över och jag satt och kollade på när dom mumsade i sig. Jag varken åt eller drack just då. Jag hade mitt bubbelvatten men jag drack inte ens det. Jag har mina bestämda mattider så jag ville hålla mig till dom.

Idag är det Halloween och då ska dom mumsa igen och det kan bli tufft då jag suktade efter godsaker i morse när vi handlade. Men blir det för tufft så får jag gå ifrån och sätta mig och skapa sims kläder istället.

Vi har tänkt att kolla på lite Halloween aktiga filmer ikväll och till min stora förtret så kom jag nyss på att Idol är ju idag. Jag har aldrig följt Idol som jag har gjort denna omgång och då har jag bara sett sedan livsändningarna startade. Ett litet tag innan dom började så träffade jag och min sambo på en gammal vän på ICA Maxi som berättade att hennes dotter Josefin Myrberg hade fått ett besök från Peter Swartling på skolan och som hade gett henne en guldbiljett till Sthlm. Så det var ju givet att jag skulle titta på programmet, och jag har inte sett Josefin sedan hon gick på dagis.


Jag och hennes mamma började umgås när min äldsta dotter och Josefins äldre syster gick på dagis tillsammans och blev kompisar. Sedan kom Josefin och jag fick min andra dotter och vi började gå på öppna förskolan tillsammans, så man har ju en del foton på henne i gömmorna, men där får dom dock stanna. Sonen vill se dom så klart då han nu tycker att Josefin är hur grym som helst. Veta att Josefin bor alldeles i närheten och att hon har gått på samma dagis och skola som honom. För honom är det ju nästan som att han känner henne. Han älskar själv musik och sjunger flera gånger om dagen och har gjort så sedan 3 års ålder, så vem vet, en dag kanske han är på tv.

Jag får hålla med sonen att Josefin är hur grym som helst och missa henne ikväll vill jag inte men jag får spela in det helt enkelt så får det bli Idol i morgon, men slänga iväg några sms på att rösta kan jag i alla fall göra.

Jag har en sak till jag vill skriva om men det får bli i ett annat inlägg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-