fredag 1 februari 2013

Har inte ätit godis på 6 dagar!!!

Ofattbart att jag inte har ätit godis på 6 dagar!!!

Jag är själv i chock!

Anledningen till att jag lyckats så här långt är ju att jag inte går till någon affär för att handla. Min sambo vägrar köpa åt mig nu när jag sagt att jag har slutat. Samt jag vill ju låta min räknade fortsätta att räkna mina godisfria dagarna.

Men har det varit lätt?
Absolut inte, jag har vissa stunder blivit skogstokig. Och min son har haft en Paradis chokladask i köket sedan i julas. Han fick ett ultimatum häromdagen, ät dom eller släng dom. Även om det inte var lördag, vi håller hårt på det för barnen men denna veckan fick det brytas för jag klarade inte av att se asken hela tiden. Han åt en del och slängde en del.

Ja vilken dubbelmoral jag har haft här, bara godis till barnen på lördag, men mamma får äta varje dag. Usch vad hemsk jag är. Men det är dom som inga hål i tänderna har men jag däremot ....

Ja det är sant och jag har bloggat om det i tidigare bloggar, mina barn har aldrig haft ett enda hål och dom är 17½, 15 och 9 år. Jag visar mina amalgamlagningar som skräckexempel. Och det fungerar galant :)

Jag har inte bloggat här på några dagar, men jag har varit så himla trött då jag har varit på aktivitetshuset för första gången på länge och mer om det kan man läsa i min andra blogg här.

Igår var jag så trött och så godissugen så jag faktiskt grät, min sambo tyckte just då synd om mig och poppade lite popcorn till mig och då blev jag lite gladare. :)

När det gäller motionen så har jag inte kommit igång alls, men jag ska, en sak åt gången.

Den goda salladen jag la upp en bild på tidigare har jag ätit mer än den gången denna veckan, ja usch va lata vi är, jag vet. Men jag fixar inte att stå i köket att laga något, för då kommer min stress och det blir inte bra för mig. Min sambo lagar maten här men denna veckan har han inte riktigt orkat då han även jobbar. Men sallad blev det och inga pizzor eller hamburgare.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du har varit jätteduktig!! Bra jobbat! Fortsätt så!! En dag i taget och vips så har det gått många dagar! :-)

    Ett tips beträffande mat. Här hemma så lagar vi ofta mer mat än vad vi ska äta per måltid och fryser in maten till nästa tillfälle. Då behöver man inte laga middag flera gånger i veckan, men har ändå hälsosam mat att tillgå. In i micron och vips så är maten klar. :-) Vi äter rester flera gånger i veckan, för seriöst. Vem har tid, lust och ork att stå och laga mat VARJE dag? Inte vi i alla fall, så jag förstår dig.

    Kram! Maria

    SvaraRadera

-

-