tisdag 29 januari 2013

GODISSUGET!!!

Herregud jag har klarat mig utan godis i 3 dagar nu och det börjar bli jobbigt. Jag kan inte släppa tanken riktigt på det och min sambo undrade tidigare om jag ville med till affären. NEJ fick jag säga, han är starkare än mig och har redan kommit längre med sitt sundare liv än mig så han fick gå själv.

Sist jag var i affären och vi stod i kön för att vi var klara och jag hade tagit mig en stor påse lösvikt godis. Så står vi och pratar  .. eller jag pratar om Coops egna chokladförpackningar, som snickersliknande innehåll. Jag säger att dom har vi kollat på länge men aldrig köpt. Samtidigt inser jag att jag redan har en stor påse godis och det får räcka. Vad händer!!? Jo min sambo står och drar i sina byxor och visar hur lösa dom sitter.  Och då blev jag ledsen för att han kan men inte jag, Vips! så låg en fempack med snickersliknande innehåll i korgen ...

Nä matbutiker eller godisaffärer är inget för mig ännu är jag rädd. :(

Men jag tror att jag poppar mig lite pocorn sedan .. fast det är jag inget vidare på , inte ens micropop. Ja jag får se vad det blir men inget godis i alla fall. :-)

Både virk och stickgarner har jag hemma så jag kan hålla fingrarna igång med annat framför tv:n

1 kommentar:

-

-