fredag 30 augusti 2013

5:2 och lite annat :-)

Borde sova nu egentligen men känner att jag behöver skriva om hur det går med 5:2 metoden.

I tisdags så gick det väl ganska bra även om jag inte räknade kalorier. Jag åt så lite som möjligt i alla fall.

På onsdagen var jag vrålhungrig och frossade i mig glass. Ben & Jerry half baked. Och det räckte inte utan det blev 2 st slamsugare, ja eller dammsugare som dom kallas men heter punschrullar. Kärt barn har många namn ... det är mina familjemedlemmar som kallar dom för slamsugare eller slammisar. Det är bara jag som äter dom.

Idag skulle det bli min andra fastadag denna veckan men så blev det inte ... Har varit hungrig hela dagen och jag får inte till det.

Min motivation är inte som innan semestern och jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka.  Just nu så har jag en del annat att tänka på så det kanske inte är så konstigt att det inte går.

I både igår och idag så köpte sambon hem lite kycklingsallad med mangoraja vilket är väldigt gott.

Även om jag inte kämpar som jag borde så måste jag göra något rätt.  Imorse med stort motstånd så ställde jag mig på vågen.  Jag har inte vågat väga mig då jag känner att jag har gått upp igen.  Men ack vad jag bedrog mig.  Jag vägde i morse 117.9 kg och senast jag vägde mig var 2013 13/6 och jag vägde då 119,7 kg.

Så jag är nöjd och glad då det verkar som att jag gör något rätt.  Men tänk vad jag hade kunnat vägt om jag hade kämpat mer.... Men jag är väldigt nöjd ändå och jag kommer att sträva efter att kämpa hårdare.  Så länge jag går ner något så är jag nöjd.  :-)




5 kommentarer:

  1. Jätteglad för ditt minus, men tycker nog du ska tänka till med din diet :S Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att du syftar på mitt frossande med Ben & Jerry och dammsugare. Håller med dig fullständigt. jag kämpar med det dagligen och häromdagen slog det slint och blev en överdrift. Även om det inte är bra just nu så kunde det ha varit betydligt värre då ända fram till nyår åt stora godispåsar i stort sett varje dag. Innan semestern kom jag ifrån kakorna och glassen med så jag vet att jag kan hålla mig ifrån det men jag är ur balans och försöker hitta tillbaka.

      Radera
    2. Här är ett svar till då jag just kollade lite i din blogg där du skrivit om din bulimi och 5:2 metoden. Detta som hände mig är en engångshändelse än så länge i alla fall. Innan semestern så testade jag 5:2 metoden under 3 veckor och det gick bra. 500 kcal 2 dagar och 1200kcal dom andra dagarna och inget frossande alls. Som jag ser det så det som hände denna veckan var för att jag var inte riktigt redo ännu då suget för sockret var för stort. Men tack för att du har påpekat det då jag kan ha det i mina tankar om det händer flera gånger. :-)

      Radera
  2. Anledningen till Att jag tog upp ämnet är för att en hel del nära mig lider av ätstörningar och dieten är så lik deras beteende... att man gör det är en gång är ingen gång men jag känner att beteendet man får med dieten liknar mina vänner s så himla väl och min bästa väninna är dietist och ser detta beteende dagligen. Men som jag skrev till en annan tjej att man ska göra det man vill så länge det funkar för en och jag dömer ingen - är bara rädd om folks hälsa =) jag kikar in till dig då och då och slår dig på fingrarna om jag behöver? deal? hahaha skämtåsido. Var rädd om dig och din kropp - vi har bara en <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får gärna slå mig på fingrarna om det behövs. :-D

      Radera

-

-