måndag 26 augusti 2013

5:2 metoden igen!

Ja jag vet här inne händer inte speciellt mycket och arbetet med att försöka gå ner i vikt händer inget med heller. Jag har säkerligen gått upp något sedan jag vägde mig innan semestern. Vad jag väger nu vet jag inte och jag vågar helt ärligt inte väga mig heller då jag är livrädd för att börja tröstäta.

Tröstätit har jag dessvärre gjort nu under 2 veckors tid då min sambo åkte till Tyskland för att jobba. Eftersom jag har en psykiskohälsa så blir jag helt knas varje gång han åker även om jag själv märker att jag är starkare efter varje gång. Så jag kommer att ta mig ur det och frågan är bara när?

Min sambo kom hem i lördags och han säger då att han ska börja med att fasta på söndag (igår) jag blev helt ställd och sa direkt nej då jag har mumsat glass och kakor i 2 veckor och kan bara inte sluta tvärt. Så det blev ingen fasta igår men jag har tänkt nu under dagen att imorgon tisdag ska jag börja med att dra ner på kcal så gott det går. Jag kommer nog inte lyckas med 500-600 kcal då men jag ska försöka hålla mig till under 1200 kcal vilket kommer att bli mitt dagliga intag när jag inte fastar. Jag har inte räknat en enda kcal sedan innan semestern så jag ska börja lite smått med det igen.

Idag är mitt mål att INTE äta varken glass eller kakor. Måste ju börja någonstans. Så denna veckan ska bli starten på att försöka gå ner i vikt igen och jag kommer förmodligen redan nästa vecka köra 5:2 metoden just som jag gjorde innan semestern.

Innan semestern så märkte jag att det hjälpte och nu när man läser i tidningarna hur folk rasar i vikt så är det bara dumt att släppa det utan att göra ett nytt försök.

So i´m on .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-