fredag 9 augusti 2013

Hur går det?

Bloggen har ändrats flera inlägg har raderats och anledningen till det är att jag vill inte gömma mig med denna bloggen då jag gjort det med att bli mer privat med saker jag inte vill att vissa personer ska läsa. Dom sakerna som jag skriver om ibland får antingen hamna privat i lådan eller i en helt annan blogg.

Min vikt hur går det med den egentligen?




Ja du det undrar jag med men jag kan ärligt säga att jag åt godis när vi åkte till Italien då jag inte kunde hålla mig när jag upptäckte denna underbara godispåse som är på bilden. Saltlakrits med pepparfyllning hur gott som helst!



Men nu när jag varit hemma i ett tag igen så har jag hållit mig ifrån godiset igen. Men jag var nära väldigt nära att en dag köpa mig en stor påse med lösgodis bara för att få smaka på dom olika goda sorterna igen. Men jag gjorde inte det som tur var för hade jag gjort det så vet jag ganska så säkert att jag hade trillat dit och köpt fler påsar. Så jag är glad över att inte ha gjort det.

Jag insåg just nu att jag har lyckats att hålla mig från läsk och framförallt min stora bov Coca colan i 1 år och 3 dagar. :-D Jag drack lite must under julen och ännu mindre under påsken och det är allt. Jag har ersatt min dryck till mineralvatten så dricker jag men desto nyttigare, nackdelen är att magen sväller av all kolsyra så jag ska väl försöka att minska på detta med så småningom.


LilySlim - Personal pictureLilySlim Diet days tickers

Men hur gör jag med det jag stoppar i mig nu då? Ja jag tröstäter tyvärr lite glass och kakor igen som tidigare men jag försöker att minska på det, men nu kommer jag med ursäkter jag vet. Men jag mår inte riktigt bra och mitt i allt så ska min sambo åka iväg under 2 veckor för att jobba utomlands och när han gör det så sjunker jag som en sten och tröstäter ännu mer än vad jag brukar göra. Men jag har lovat mig själv att jag ska kämpa hårdare nu när han är borta även om jag inte lyckas lika bra som innan semestern.

Innan semester så började jag att äta 1200kcal om dagen förutom 2 dagar i veckan så fastade jag med 500kcal. Jag tror inte jag bloggade om det då men det finns bilder på Instagram. Jag ska försöka ta mig dit igen men jag tror inte att jag fixar det under dessa 2 veckorna som kommer. Men dra ner på kakor och glass ska jag ändå dra ner på om jag kan.

Nu efter semestern så har jag faktiskt slutat med mackor till frukost och börjat med lätt Youghurt, kvarg och rispuffar igen så jag är på g även om det går långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-