fredag 25 januari 2013

Bra Appar!

Någon dag innan jag fick för mig att skapa bloggen så laddade jag ner två appar till min mobil som har med hälsa att göra. Och jag har gjort det så många gånger förut men knappt titta på dom. Dom har funnits där för att en dag ska jag använda dom..

Samma känsla har jag väl nästan nu med egentligen, men jag tvingar mig mer nu.

Den första appen jag hämtade var Shape Up Club. Med den så skriver man in vad man stoppar i sig och får framräknat kalorier. Det bästa av allt är att den läser av streckkoder, vilket underlättar en del.

Det som blev inskrivet den dagen gjorde jag för att testa, så jag skrev 120kg vilket antagligen är mer än så. Så antagligen stämmer inte antalet kalorier för mig att få äta. Och jag skrev aldrig in middagen då den dagen blev det Mc Donalds ... och ja jag vet, det var dumt.



                           

Den andra appen är Smart Runner och den testade jag redan dagen efter, min sambo körde mig till min terapi och jag hade då igång min app. Jag kunde även ställa in att jag åkte bil, och hade jag åkt flygplan så hade jag kunnat ha det inställt. Men den ska jag ju inte ha till det även om det kan var lite småkul att se vart man åkt. Men när terapin var slut så fick jag allt traska för egen maskin och hade då appen igång.





Min plan är att jag ska komma igång ordentligt med dessa appar men jag vet inte riktigt när.

För mig så är detta redan stora steg åt rätt riktning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-