fredag 25 januari 2013

Loka är inte lika grym som Coca Cola!

Denna hemska dryck, som jag har älskat och dyrkat.

Jag drack nästan i stort sett coca cola varje dag och jag klarade mig inte utan den. Var det kalas så var det tvunget att finnas coca cola och absolut ingen annan dryck. Andra drycker var inte alls goda. Coca cola var allt. Fanns det coca cola och någon annan i familjen tog ifrån den så var jag nästan tvungen att ha en ny. Inte för att någon tagit på flaskan utan för att nu fanns det alldeles för lite för mig, och det funkade ju inte. 

Jag var besatt av Coca Colan.

För 5 ½ månads sedan tog jag mitt förnuft till fånga efter många års cola drickande. 
Jag tog ut skilsmässa mot den dryck jag älskade mest. Och jag har inte tagit den tillbaka på 5 månader 2 veckor och 2 dagar.

Jag har inte ersatt den mot någon annan dryck förutom min andra förälskelse Lokan. Lokan är inte lika grym mot mig som Coca Colan var och med Lokan vill jag stanna.

I början var det självklart jobbigt men jag tog mig igenom det vilket jag är glad över. Men ibland ropar den på mig i butikerna, men låtsas inte höra.

Men jag kan lägga till att Julmusten kom på besök i julas och det fick den göra bara den lovade att inte komma tillbaka på ett bra tag igen.

Så ett delmål är urvägen vilket känns väldigt bra.



2 kommentarer:

  1. Tycker det är jätteduktigt av dig att ha klarat dig så länge när du varit beroende av det så starkt! =) Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! :) Får erkänna att jag känner mig riktigt stolt. :)

      Radera

-

-