måndag 8 december 2014

Hur mycket ska ett barn behöva utstå?



Ärligt talat vet jag inte hur jag ska börja detta inlägget för jag är så arg så jag kokar och det på mer än en person.

Förra måndagen kom ju sonen hem alldeles upprörd under skoltid och utan sin jacka. Han hade blivit slagen av några elever därav en som går i hans klass.

Idag ringde han hem lika uppriven och berättar om att två av dessa elever var på honom igen. En av dom gör något mot honom i stort sett varje dag.
Jag väckte min sambo (jobbar natt) och vi åkte till skolan, dessvärre var där bara vikarier. Men vi gick till en som är inblandad i sonens situation. Så vi har nu fått göra en anmälan till en trygghetsgrupp som finns på skolan. Vi fick även veta mer om varför beslutet om extra stöd till sonen inte blev som tänkt. Den tillfälliga rektorn VILL INTE TA BESLUTET!

Vi ringde henne och hon anser att han inte bara kan få en egen person som stöd för klassen behöver stöd. Sedan är sonen för gammal för att få en ... och hon tycker inte att hon ska ta beslutet för hon är ju bara tillfällig rektor.

Vi åkte direkt till Göteborgs Stad för att få prata med rektorns chef, som dessvärre satt i möten hela dagen. Och nu väntar vi bara på att personen ska ringa.

Vi har fått nog nu, hur mycket ska ett barn behöva få utstå? När ska han få känna att skolan bryr sig om honom?

Jag är så arg och frustrerad på både den tillfälliga rektorn och på detta barn som inte bryr sig om vad hen gör mot min son och andra. Det värsta är att dennes förälder inte bryr sig då vi har även försökt att prata med denne. Är helt talat helt likgiltig när vi undrar om denne har pratat med sitt barn .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-