måndag 8 december 2014

Nattsvammel ...

Vad gör man när man inte kan sova?
 Blogga!

Jag är aptrött men tankarna far omkring och jag känner mig konstigt pigg.

Jag började fundera på om jag ska göra klart bloggens utseende imorgon. Ju mer jag tänker på den desto mer missnöjd blir jag över den. Svart är på tok för deprimerande för att rasa min blogg.  Så det blir till att leta efter en ny mall till den imorgon. Och det är inte kul alls då det kan ta en hel dag innan jag kan bli någorlunda nöjd.

För ca 12 år sedan så hade jag just avslutat komvux där jag hade läst webbdesign i 2 år. Jag älskade det och hade mer än gärna fortsatt men min dåvarande sambo ville inte att jag skulle ta lån för att kunna göra det. så jag fick helt enkelt söka mig ett jobb jag inte ville ha.

Detta arbete förändrade mitt liv för all framtid och det på både gott och ont.

Flera personer där ställde till det för mig och en av dom är en av dom personerna som borde ha stöttat mig mest. Men personen valde att föra sitt egna 3: de världskrig mot mig. Inte ens den dagen jag bröt ihop på arbetstid fick jag något stöd. Det knäckte mig. Har inte arbetat sedan dess och under det första halvåret så fick jag fortsätta att utstå detta 3: de världskrig.

Men det var inte bara elände på detta arbete för jag lärde även känna min nuvarande sambo där, och han har stöttat mig hela vägen.

Vad vill jag med detta inlägget då? Ja det börjar jag med undra då det verkar som att jay bara svamlar på. Den röda tråden i det hela måste ju vara att det jag svamlat om leder mig lätt in på nytt spår.

Godnatt! eller Godmorgon! välj själv...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-