onsdag 10 december 2014

Vila i frid NG vi ses igen ...

Det var ett tag sedan jag spelade FarmHeroes som är ett facebookspel och nu när jag skulle göra det så ser jag ett namn bland spelkompisarna. Ett namn som jag inte har sett spela på ett bra tag. Nu vet jag varför.

Min kära klasskompis N, gick bort för lite mer än 1 månad sedan. Det gör riktigt ont i mig trots sedan mellanstadiet fått veta att N.inte skulle leva så länge. Men N.levde på övertid och det gladde mig för trots sin sjukdom så tror jag att N.levde livet fullt ut.

Mitt största minne från skolan var att N. väldigt ofta motade in mig i ett hörn med sin permobil där jag hade mitt skåp i högstadiet. N. gillade att retas med mig en hel del. Och N.var omtyckt av klassen då alla, speciellt killarna i klassen hjälpte honom så fort vi var någonstans och det var svårt att ta sig fram.

Men jag har även några minnen från efter skoltiden, som under våra klassträffar så pratade vi en del och en gång fick jag hjälpa till på toaletten. Men det var inget konstigt med det, det var N. som behövde lite hjälp.

När jag jobbade på dagis så såg jag plötsligt N.ute på gården och jag blev så klart tvungen att rusa ut och hälsa. Det visades sig att N. hade fått barn, en dotter ett år yngre än min ena dotter och dom båda hade fått samma namn. Gången innan vi träffades var på en klassträff och då väntade jag min dotter. Det finns minnen från den klassträffen med då jag fick åka med i hans buss till ett uteställe.

Jag nämnde för en annan klasskompis om att N.fått barn då jag var så glad för det. Denna klasskompis som jag förövrigt inte har någon som helst kontakt med, inte ens på FB slänger ur sig: :Va kunde N.det? och skrattade, vidrigt tyckte jag då.

Även om vi aldrig var vänner utanför skolan så blev vi båda alltid lika glada när vi väl sågs. Jag slängde mig alltid runt halsen på N. och gav en kram även om N.inte kunde ge någon tillbaka så vet jag att N.var minst lika glad att se mig. Jag till och med sprang in på ett bageri där N.s mamma jobbade för att krama och hälsa när jag såg N. där.

Så att nu få inse att N. nu inte finns med oss längre så gör det ont, men samtidigt så har man vetat om att detta skulle ske. Det var N. som gav sig fan på att överbevisa läkarna med att leva så länge som möjligt fullt ut.

N.har på FB ett citat "Jag är inte som alla andra, Jag är mig själv"

N. var en grym och stark person, tänk om jag hade kunnat vara hälften så stark som N. var.

Vila i frid NG vi ses igen ...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-