fredag 8 augusti 2014

Min nya vikt är nu .....

I tisdags så var det dags att åka till Sahlgrenska för vägning och träff med dietist som nu skulle låta mig få äta frukost. Det var riktigt nervöst men ändå kul.

Vågen stannade denna gång på 103,7 kilo. och det innebär att jag har under 3 månader gått ner 19 kilo exakt. En del av mig hoppades dock på att jag skulle ligga under 100 men med 103,7 så vet jag att snart är jag där och det gladde mig. Så jag är riktigt nöjd.

Och min första frukost på väldigt länge bestod av basmusli, naturell lättyoghurt, wasa knäckebröd, en skiva kalkon, två gurkskivor och en nektarin. Mumsigt värre var det. Men första gången var tuff då mina tänder fick jobba ganska mycket som dom inte var vana vid. Så käkarna var trötta efteråt. :-D

Jag har lite andra variationer på frukosten som  jag ska försöka blogga om.


                                      

Här är mina gamla foton på min kropp, dessvärre syns det inte så mycket skillnad, men den kommer förmodligen snart
                                     .


 Dagen efter vägningen firade vi med att åka ner till Malmö för att vara med under inspelningen av dagens sommarlovsmorgon. Vi satt inte jättenära så vi syns nästan inte i tv, bara vi kan hitta oss och ser suddiga ut .. Men det var inte det viktiga utan det var för sonen som ville detta och se hur det går till under en livesändning var intressant. Under filmerna som visas på tv:n så roas publiken, med en publik uppvärmare.

Då man fick sätta sig var man ville så var det skönt att sitta på en kulle som vi gjorde och slippa att trängas och lättare för mig om paniken i mig skulle uppstå.

Här på bilden så spelas det in ett reklamklipp för reprisen som skulle gå senare på kvällen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-