tisdag 25 november 2014

-28,8 kilo på 6 månader

Min viktblogg innehåller inte så mycket om min vikt numera, men jag går ner. Jag vägde för över en vecka sedan 93,9 och jag antar att jag har gått ner mer än så nu.

Jag har överlevt ett ytterligare kalas med att inte stoppa i mig ett enda dugg. Och ett kalas till är på ingång samt julen.

Jag har diskuterat julen med dietisten så den kommer inte bli några som helst problem. Det blir 2 hela skinkmackor på vörtbröd under hela julen och lite viktväktarkorv och ägg ungefär. Brukar inte äta så mycket mer än så. Syltan och rödbetssalladen hoppar jag över samt julmusten. Julmusten kommer bli tuff att avstå speciellt när jag vill ha den till skinkmackan, men detta gäller en jul och inte hela livet. Jag kunde haft mitt 3 månaders pulver istället och det hade varit värre. Mat och godsaker är inte allt, även om det faktiskt var så för ett år sedan. Men jag vinner på det hela i längden.

Att bli kramad av min sambo när han säger -Du har verkligen blivit smalare! Det gör min dag!

Att kunna sitta skräddare i soffan i över en timme utan att få ont är helt underbart, när jag började på min resa kunde jag inte sitta skräddare alls då benen var för feta.

Jag är riktigt lycklig över att ha fått denna chansen och jag tar den verkligen på allvar.

Att läsa i Aftonbladet om andra som kämpar med sin vikt stärker mig faktiskt ännu mer att vilja kämpa. som denna Aftonbladet länkade till. Personen har gått ner 18 kilo dock står det inte under hur lång tid, men jag har gått ner 28,8 kilo på 6 månader och mer ska det bli.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-