tisdag 13 maj 2014

Pulverdag 5 - Och lite mått

Jag ska börja räkna dagarna med pulverdieten i titeln så ser jag lättare vilken dag jag är på.

Just nu så sitter jag framför tv:n med en hallonshake och kollar på nyhetsmorgon. På sjukhuset så sa dom att jag skulle sluta äta framför tv:n men när jag är ensam så är det inte så kul att sitta i ett kök som man avskyr. Har aldrig gillat det köket då det är lite trångt gentemot vardagsrummet som är hur stort som helst och luftigt. Fem fönster och två balkongdörrar (har två balkonger) bara det säger att rummet är stort.

Idag mår jag bättre, dagen har visserligen just börjat men det känns bättre idag på något sätt. Redan igår kväll så kändes det ganska bra, jag var hungrig men jag led inte som jag hade gjort under helgen vilket känns bra. Så detta med bara pulver ska jag förhoppningsvis lyckas med. :-D

Men jag måste komma igång med mina promenader och jag ska försöka idag igen men dock en kortare sträcka och lite lugnare. Så får vi se hur jag mår sedan.

Jag nämnde förra veckan att jag skulle mäta om mitt omfång runt mage och rumpa med ett bättre måttband. Nu har jag inte gjort det tyvärr då jag helt hållet glömt av det av all trötthet. Det har ju gått 5 dagar nu och jag går efter den konstiga mätningen ändå då jag önskar att jag hade mätt om tidigare.

Så här var måtten 

2013-01-28
Vikt: 123,5 kg
Midjemått är:132cm
Höftmått är: 143 cm

Och i fredags
2014-05-09
Vikt.122,7 kg
Midjemått är: 124 cm
Höftmått är: 147 cm
Bystmått är: 119,5 cm

Nu stämmer ju inte dess mått exakt men på ett ungefär och nästa gång jag mäter mig är den 23 Maj för det är då jag ska på vägning på Sahlgrenska. Men då ska jag ha ett riktigt måttband så det blir mer exakt.

Eftersom jag har väntat med detta inlägg tills nu så har jag även väntat med att lägga upp dessa bilder på min kropp. Dom är långt ifrån vackra men dom visar sanningen och jag kommer att ta nya bilder allt eftersom, men det blir väl när jag själv ser en skillnad.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-