lördag 5 juli 2014

Godmorgon Mamma!

Mitt förra inlägg var kanske inte det roligaste men det är så det är, jag har inga vänner, så enkelt är det.

MEN jag har min underbara sambo och mina underbara 3 barn och dom alla är mina bästa vänner. Men man behöver ju någon mer, en vän som är min vän. Barnen har ju sina vänner och dom vill ju inte umgås med mig jämt. Min sambo jobbar väldigt mycket så det är inte ofta vi får tid att umgås så mycket.

Sedan är ju det så att jag är hemma hela dagarna och går knappt utanför dörren så det är kanske inte konstigt att jag skriker efter att få ny energi av att få umgås med någon annan.

En sak är säker att när sommaren är över så ska jag ta mig i kragen och släpa mig till aktivitethuset då jag senast var där förra sommaren. För jag kan inte fortsätta så här för jag blir snart tokig.

Inlägget igår gav mig lite respons igår då en tjej från skoltiden kontaktade mig. Vi har aldrig varit kompisar, men vi har gått på samma skola, känt samma personer och framförallt, vi har spelat handboll ihop och varit på en del läger tillsammans. Så vi får väl se vad det bär iväg.

Min underbara son ringde mig igår och jag tänkte, jaha nu vill han redan hem. Men så var det inte utan han ville berätta att han vill ringa mig som idag på morgonen för att säga godmorgon. Jag bad honom att inte göra det för tidigt för nu ville jag sova länge. Men så idag ringde han vid 13.30 ungefär GODMORGON MAMMA! Sedan hade han brått med att göra något annat så jag hann inte prata med honom så mycket, men visst är han underbar?

Något prat med sambo blir det inte heller idag då han jobbar hela dagen och han jobbar som testförare för Volvo och han är i Tyskland för att köra en hel del på Autobahn och där går det fort. Men jag ser inte dessa 2 veckorna som att han jobbar utan för mig så har han semester. Dom åker kors och tvärs över hela Tyskland och åker till olika andra länder för att handla, se något, eller göra något kul.Och idag skulle dom åka riktigt långt så dom åkte tidigt och kommer sent till hotellet. Men imorgon är han ledig och allt i Tyskland är stort sett stängt. Dessa två veckorna så gör han i stort sett samma sak som han gör med familjen varje sommar, när vi åker till Italien så åker vi en vecka innan vi ska vara där för att vi vill göra utflykter på vägen dit. Så min gubbe har just nu två egna veckor semester just innan han ska ha 4 riktiga semesterveckor.

Fast i år blir det ingen Italien, men utflykter kan det bli. En utflykt som vi har velat göra väldigt länge är att åka till Auschwitz. När äldsta dottern gick i 9:an så åkte dom dit på klassresa, vilket var en tradition på skolan. Nu när mellandotter gick i 9:an så lades traditionen ner och innan dess fick vi inte åka för hon ville uppleva det hela med sin klass. Men nu kan vi äntligen åka dit.

Vi har redan varit på ett koncentrationsläger för flera år sedan i Tyskland, Dachau och det var tufft. Sonen var så liten så han förstod inget av det. Men mina flickor var lite chockade över det hela. Men detta är viktigt! Hemskt! Men viktigt!

Ja detta inlägg har ju ett litet blandat innehåll så bilden får bli en gammal semesterbild då solen inte verkar vilja skina idag.

Här har vi hyrt en lägenhet 2 år i rad och har nära till havet. Förra året så matade dom lite svanar medans jag satt på balkongen och fotade. Jag fick kasta ut lite fler brödskivor till dom då dom snabbt tog slut.



1 kommentar:

  1. Åh, till Auschwitz skulle jag med vilja åka. Jätte fin bild. Kram

    SvaraRadera

-

-