tisdag 8 juli 2014

Mamma skit i det + lite garn

Dagen idag (måndag) var inte så kul, och jag har inte kunnat slappna av på evigheter känns det som. Idag hade jag lovat äldsta dottern att sitta hemma tills en person skulle komma för att hämta en nyckelbricka. Personen dök aldrig upp ...

Så fort någon ska komma och jag inte vet när så blir jag knas.

  • Sitter med jeans på mig hela dagen, måste ju vara beredd. 
  • Kan inte gå på toa, för då ringer det på dörren.
  • Göra min shaker går ju inte tänk om jag inte hör att dom ringer på när kranen är igång?
  • Eller när jag ska värma min läskiga ärtsoppa i micron, då kanske jag inte hör att personen ringer på.


Sedan ville jag ju gå till torget och shoppa lite .... garn, älskar garn.

Men som sagt personen kom aldrig och jag kanske får en lika dan dag imorgon. Men dottern säger till mig mamma skit i det dom hade sin chans. Hon har rätt men jag vill ju inte öppna dörren utan byxor så jag lär väl sitta med dom på hela veckan.

Så jag sprang till torget strax efter 18.00 ikväll för att köpa mig lite garn. Som om jag inte redan har miljoner andra projekt? Nu har jag börjat på 2 till, möjligtvis 3 ...

Det turkosa garnet hittade jag här hemma igår och funderade på att testa en sak. Blir det bra kommer jag göra en ny i tunnare garn när jag blivit lite smalare.

Dom färgglada ska i alla fall bli glasunderlägg, men jag är osäker på om jag ska göra ett varv till eller inte. Det tredje projekten kan komma att bli en duk, men vi får se.

Men en sak är säker, garn får mig att slappna av, att släktforska just nu fungerar inte då tankarna faller på det som just varit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-