torsdag 31 juli 2014

Miniresa del 2

Som sagt vi gick upp tidigt efter vår dag på Fredriksborgs slott och åkte till Legoland. Och där finns väl inte så mycket att säga att vi hade en underbar dag och sonen fick uppleva en hel del.

Åh ett slott igen! Detta är i lego och en dag ska jag blogga om bara detta, fast om det riktiga så klart.


Jag var orolig att min ångest skulle ta över men jag klarade mig bra. Jag stod bara i två köer och en av dom var till det alldeles nya spökhuset. Där inne gick bra då dom bara släppte in några i taget men på slutet så hamnade man i en kö som man kunde lämna via exit. Jag mitt dumma nöt stod kvar ... framme i kön så skulle man sätta sig i stolar som "Grodorna" på Liseberg. Detta var fortfarande inomhus och alldeles mörkt men detta kan ju inte vara farligt tänkte jag och antog att det skulle vara som med grodorna. Och jag hade rätt den åkte upp och ner och upp och ner och till slut upp igen. MEN sedan åkte den NER hela vägen som fritt fall men lite högre än Grodorna. Jag skrek helt hysteriskt och när det var över så insåg jag att jag hade tårar i ögonen. FY VAD HEMSKT!!!



En sak oroade jag mig över hela dagen så orolig som jag lätt blir så var detta inget undantag. Legoland ligger granne med Danmarks andra stora flygplats. Planen lyfte självklart över Legoland och det bara med några minuter i emellan. Varje gång kollade jag om det skulle störta, detta var ju inga småplan direkt. När vi sedan kom tillbaka till hotellet fick vi veta om planet som hade skjutits ner i Ukraina. Fy vad hemskt!

Lego fanns det mycket av där och dom hade lyckats bygga en massa fina figurer där. Och en massa byggnader och många av dom är kända. Även Göta Kanal fick vara med på ett hörn.


Det fanns ett litet bord med rosa flicklego  som jag såg av en slump på ut ifrån parken. Tyckte det var väldigt lite jämnfört med alla flygplan, båtar, tåg, bilar och lastbilar som rörde sig i olika världar. Det finns ju en flicka i USA som har skrivit till Lego att hon vill att flicklegot ska innehålla lite mer pojkaktiga saker och att det bara inte ska vara gulligt. Hon fick ett svar tillbaka men den förklaringen hon fick varför det ska vara som det är kunde hon inte ens förstå då dom hade skrivit ganska obegripligt.

Får mig att tänka på att min son när han var 5-6 år så ville han ha en rosa sopbil men det fanns ju inte tyvärr.


En sak men denna dagen får mig att framstå som ganska korkad. Jag hade gått i linne hela dagen utan solskydd. Ja jag hade ont ...
Ser dock inte så illa ut på bilden men det var illa. Och jag som ofta skryter i familjen över att jag ALDRIG blir röd men det fick jag nu äta upp tyvärr. Sonen blir aldrig heller röd då det räcker att han sticker ut näsan så har han en fin solbrun färg. Just som min pappa, när han var ung och träffade min mamma så hade han ett stort svart krulligt hår och en alldeles brun hud. Mammas släktingar undrade vad det var för en utlänning hon hade släpat med hem. Och nej han är inte utländsk utan så svensk man kan bli, även han släktforskar och där har han ännu inte hittat något utländskt.  Ja ja nog om det!


Vi sov så klart en andra natt på hotellet men på morgonen var det dags att åka vidare ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-