torsdag 31 juli 2014

Miniresa del 1

I onsdags så åkte faktiskt min sambo, min son och jag till Danmark på en liten miniresa som jag kommer berätta om i 3 inlägg.

Tidigt på onsdagsmorgon så åkte vi ner till Fredriksborgs Slott som ligger utanför Helsingör. Jag älskar att besöka slott då jag älskar historia. Konstigt nog gjorde jag inte det när jag gick i skolan men det har ändrats en hel del. Så historiska filmer och serier älskar jag men jag älskar framtiden lita mycket. Så jag är ett lika stort fan av Sci-fi filmer och serier.

Men nu var det historia som gällde och detta slott ska vara nordens äldsta medeltida slott. Det var väldigt fint där och trädgården som fanns där var hur fin som helst i olika etapper med vattenfall.

Klicka på bildern om du vill se den större

Tavlor fanns det gott i på slottet och tavlor är det sista min sambo kollar på. Men denna gång så lyckades han titta på en och upptäckte något väldigt kul. En tavla föreställde Jörgen Marsvin och det var ju hur kul som helst. Detta fick honom att kolla in vartenda tavla och han hittade två till.

Jag i min tur kan inte låta bli att byta ut ansikterna lite till några av våra älsklingar Nogger, Tingeling och Sally.

klicka om du vill

Vi åkte sedan till Horsens och tog in på Scandic hotell. En gammal herrgård, bättre kunde det inte bli med lite mer historia.

Klicka

Det blev dags för middag och på menyn stod det grillbuffé. Jag i min tur valde vatten och tog sedan en shake på rummet. Vi gick sedan på en promenad då det fanns flera små sjöar där fulla med änder, vilket visade sig vara mest honor. Där fanns även gäss men bara ett fåtal.

klicka

Under promenaden så hittade vi en liten mus som bara skakade och vi insåg att den var skadad eftersom den aldrig sprang ifrån oss. Vi visste inte vad vi skulle göra, men ett rovdjur tog den säkert den natten.

Nästa morgon gick vi upp tidigt för att åka iväg ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-