onsdag 16 juli 2014

Systrarna Bronte, Jane Austen & Beatrice Potter

Nu kommer mina flickor hem på fredag men dock inte till mig. Dom ska hjälpa sin pappa att tömma lägenheten då han ska flytta och dom flyttar hem till mig på heltid. Det är flickorna som sagt detta till mig och inte deras pappa han tar det förgivet att jag ska ta dom. Visst jag skulle aldrig neka dom att bo hos mig för alltid,  verkligen inte.  Har önskat detta i 11 år så ingen är mer glad än jag men att inte prata med mig om det stör jag mig på.

Flickorna har skickat mig en snapchat som gör mig avundsjuk.  Dom har besökt systrarna Brontes hem.  Men jag  ska som straff så ska jag tvinga dom att att se lite filmer som är gjorda efter deras böcker. Jag har en box och en film är om dom själva.  M

Jane Austen ska ha bott i Bath  och där har jag varit (i Bath alltså) men visste inte så mycket om henne då.  Men någonstans har jag ett foto på en annan dörr i från Bath. Lord Nelson hade bott innanför den.

Men när jag var i The Lake District så besökte jag Beatrice Potter hem och museum.  Hon skrev ju barnböckerna Pelle Kanin (Peter Rabbit) och många andra figurer.  När jag var yngre så visades det en film med alla hennes figurer,  det var visserligen en balett som var riktigt fängslande. Blev lite sugen på att se den igen men det var nog väldigt länge sedan den var på tv. Minns inte ens vad den heter,  någon av er läsare kanske vet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-