lördag 12 juli 2014

Min sambo är ju bara bäst!

Idag är en underbar härlig dag. Jag saknar visserligen mina döttrar men att få hem sin älskade efter att ha varit ifrån varandra i 2 veckor är ju en riktig härlig känsla!

Efter snart 12 år tillsammans och fortfarande vara som nykära är fantastiskt! Speciellt när dessa 12 år har varit riktigt tuffa. Han har skött allt och jag har jobbat väldigt hårt med mig själv. Och vi står kvar enade och är hur kära som helst. Inte konstigt att jag känner mig halv utan honom. Men han åker förmodligen inte iväg något mer i år. Och jag blir starkare för varje gång.

Och stark blir jag och denna gången har jag varit extremt stark trots lite bölande. En vecka totalt ensam med mitt Modifastpulver och bubbelvatten.  OCH INGET TRÖST'ÄTANDE! Bara det är hur starkt som helst för att vara mig.

Jag fick lite presenter i dag av gubben. Han är för snäll. En härligt röd högtalare med blåtand, elektrisk fotfil, likör och lite lakrits. Likören och lakritsen är inget jag ska mumsa i mig på väldigt länge. FotfiIen har jag nämnt en gång för honom att jag tänkt köpa, i Tyskland är den väldigt billig. Är han inte snäll?


Och snällare blev han .. . han körde mig in till Panduro i stan då min lokala Panduro hade slut på det garn jag behövde. 



Vi promenerade sedan nere vid hamnen och myste 


När vi sedan kom hem till vår instängda varma lägenhet så utan att han ens visste att jag bloggat om denna sak tidigare så säger han att ska vi inte ta och köpa den där fläkten.Vi rusar ner till vårt lokala shoppingcentra och in på Clas Ohlson Och det visar sig att den är slut i hela landet. Osis! Men tanken var god. Jaja vi överlever då vi klarat oss i 12 år med takfläkten. (Var det mitt fel att den var slut, eftersom jag bloggade om den? ... nä som många besökare har jag inte ..)

Denna veckan har jag virkat i massor och detta är 3 olika projekt. l morse kom jag på ett 4: de (och miljoner andra till) och vad det ska bli får ni se snart men inte idag men ett smakprov kan jag bjuda på.

Ha en trevlig Lördag för det har jag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-