torsdag 10 juli 2014

Sparrissoppa och Ishav

Ja här sitter man i värmen alldeles allena och virkar så det ryker. 

Hm! Undrar vad det ska bli ...?

Två veckor utan sambo är strax över då han imorgon ska köra till båten som ska ta honom hem till mig. ÄNTLIGEN! Så på Lördag förmiddag hoppas jag att han väcker mig. Och vad jag redan vet är att han har köpt 2 presenter till mig, vilket jag redan vet vad det är. Mer om det en annan gång.

Vi pratade lite igår via skype och han insåg hur ensamt jag har haft det så vi började fundera på om vi ska hitta på något direkt när han kommer hem. Vi brukar vara i Italien nu och i år la vi det åt sidan men vi båda inser att vi bara måste göra något, med eller utan barnen.

Sonen pratade jag med tidigare och han vill INTE hem på lördag. Jag förstår honom då han har det väldigt kul hos farfar där han får köra diverse olika maskiner, gräsklippare, grävskopa m.m Hans kusiner kom visst dit häromdagen och dom träffar han inte så ofta så han var glad över att dom kom. Varje gång vi pratar nämner han vildsvinen som springer i trädgården om nätterna och en morgon blev han väckt tidigt av farfar för att gå ut och kolla på dom. Sonen har ätit vildsvinskebab tidigare (hela familjen har) så han vill att farfar ska bli jägare så han kan få äta lite vildsvin igen. Jag förstår honom för det är väldigt gott.

Mina flickor är boende hos sin faster och två kusiner i Huddersfield, England och vi pratade lite på facbookmessenger igår. Äldsta dottern fyllde ju år och fick äta lite tårta.

Jag då? Jag sitter här under en takfläkt som jag så önskade att den inte fungerade så vi kunde köpa oss en annan fläkt på Clas Ohlsson som jag såg innan alla åkte från mig. Den långa svarta i varje hörn hade inte varit dumt just nu. Har ett vardagsrum med 5 fönster och 2 balkongdörrar med fönster så ja här inne är rena växthuset. Och denna fläkten blåser verkligen kallt.


Igår när det också var varmt så tog det emot att äta varm soppa så jag hoppade över det. Men idag så kände jag visserligen samma sak men värmde soppa till mig så jag känner att jag har ätit någon riktig mat. Till min varma soppa blev det så klart ett ishav att skölja ner med.


Ett ishav är ett stort glas med massor av is i och bubbelvatten som får plats då det är mycket is. Detta är något barnen började göra åt mig i Italien, då mina fötter svullnar till stora bollar i värmen. Fick även bada fötterna i ett ishav när vi hyrde lägenhet med trädgård. Mina fötter verkar klara sig bra än så länge i år men jag sitter med fötterna uppe i schäslongen samt att jag har ju börjat tappa vikt. Men sommaren är inte över än.

Jag hoppas ni andra njuter av sol och värme bättre an vad jag gör. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-