måndag 9 juni 2014

Grillning,Svärsöner och Studentpresent

Jag har numera fått mig en svärson nummer 2, det tog dom visserligen ett helt år att komma till skott då dom hade en dejt förra sommaren och sedan inget mer. Det skulle krävas ett läger med skolan för att något skulle ske. Men nu har dom båda tjejerna varsin pojkvän och sonen säger att han har tjej, fast han byter ganska ofta.

Så jag har numera 3 barn och ingen av dom är OKYSSTA. Ja sonen  som är min minste har väl inte börjat att kyssa sina flickvänner men puss ska det visst ha blivit och det är några år sedan nu för hans del.

Äldsta dottern blev tillsammans med sin kille för lite mer än 3 år sedan och nu när även han tog studenten så köpte vi en Vibration Speaker till honom då han och hans familj hade blivit som galna i dotterns. Så i lördags så skulle vi bjuda honom på lite grillning,men han kunde inte för han skulle grilla med sin familj och släkt.

HM! Vi har ju en present!

Plötsligt blir vi istället inbjudna till honom och vi tackade så klart ja.

Det är så att han är kines och han är INTE adopterad utan bor här med hela sin kinesiska familj och släkt. Så detta var spännande att äntligen få möta dom. Jag har ju visserligen redan mött dom på Lucia och avslutningar då dom alltid har gått i samma klass och även pojkvännens kusin. Men det har aldrig blivit att man har pratat så, men nu var det dags.

Vi tog med oss mat så då vi inte ville snylta direkt. Men när vi kom till dom så grillades det redan för fullt och vi behövde aldrig ta fram vår mat, men en sak gjorde i alla fall en hit och det var att vi hade med oss pinnar och marshmallows.

Så välkomna som vi var så välkommen har jag nog aldrig känt mig innan. Dom alla turades om att försöka få mig att äta så jag fick upprepa mig en hel del och det gjorde ju inget. -Men lite sallad kan du ta! Det var nog det jobbigaste att jag inte kunde äta deras mat alls, kände mig lite oförskämd. Men jag fick lova att äta nästa gång vi träffades. Och kan jag det så gör jag det väldigt gärna.

Men resten av min familj åt och det var en del nudlar till maten och pappan sprang runt till alla och bjöd på en fisksås till. Tillslut så fanns det faktiskt en sak dom bjöd på som jag kunde tacka ja till och det var en kopp te, och det var riktigt god och varm, då jag hade börjat frysa lite.

Sedan berättade dom gärna om saker från Kina, en berättade om skolan där att dom alla nästan har privatlärare innan dom börjar skolan då det nästan är skam att inte kunna läsa när man börjar. Sedan att eleverna matas in med hur mycket som helst i olika ämnen och får bra betyg, men att sedan komma till Sverige och inse att dom inte är lika duktiga ändå.

Fick frågan om vi svenskar verkligen håller på detta med Lördagsgodis och jag sa att dom flesta gör det nog men man är ju inte stenhård med det utan det kan ändras på ibland. Dom själva tycker att barnen kan äta det varje dag om dom vill men att dom kan säga till om det blir för mycket.

Jag hade med mig en blomma till mamman och min sambo fick med sig en flaska champange/ mousserat vin från dom då jag ändå inte kan dricka det nu.

Studentpresenten vi hade med oss fick vi tvinga honom att öppna. I Kina så är det ofint att öppna sina presenter inför gästerna då man öppnar dom när man är själv. Då alla har olika ekonomi så kan det synas i presenterna därför öppnas inget inför gästerna.

Men nu var det en svensk studentpresent från svenskar så vi fick honom att öppna den tillslut ... och hans familj tyckte det var ok då dom vet att vi alltid vill se när paketen öppnas. Han visste inte sedan riktigt vad han skulle göra då det är ovant för honom men dottern sa till honom att bara vara glad för presenten om han nu var det och det var han.


Här är ett klipp på den han fick, Timglas form och den som min dotter fick redan i julas är den som är cylinder form och rosa. Försökte lägga upp ett annat klipp men det fungerade inte. Och dessa högtalare använder sig utav möblerna för att förstärka ljuden.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-