tisdag 17 juni 2014

Motivation och Ursäkter!

Motivation!

Jag har inte det, 

inte tillräckligt i alla fall har jag börjat att känna när det gäller att röra på mig. 
Det är jättesvårt när man har van att sitta så mycket som jag har har gjort. 

Ursäkter! 

Ja det har jag massor utav, mer än vad jag någonsin kan komma på inom motivation. 

Men jag har ju världens chans nu med stödet från Sahlgrenska, Varför tar jag den inte riktigt på allvar då? 

En himla bra fråga ...

På ett forum som är för dom som försöker gå ner i vikt så finns en person som väger mer än mig och började att ta tag i sin vikt för en vecka sedan har nu 

imponerat 

väldigt på mig nu

Personen både cyklar och 

SPRINGER

ja springer, herregud jag skulle 

ALDRIG 

orka springa. 

Men sedan har jag aldrig gillat att springa, 

Någonsin!

Men nu tar jag mig i örat och drar mig till den dammiga

crosstrainern 

och ställer mig på den medans jag kollar på tv.

Jag har nog lyckats hitta lite 

Motiavation 

för idag.

För kan den personen,

 så kan väl jag!?



2 kommentarer:

  1. Härlig bild! :-) Jag har kommit ut och rört på mig dels genom att jag inte sätter så stor press på mig. Då låser det sig totalt och det blir inget alls gjort. Och dels att jag har dinglat lite ljudgodis framför ögonen. Jag har en ljudbok som jag BARA får lyssna på när jag promenerar (svårt att promenera med bebis i sele) och så har jag laddat ner appen ZomiesRun för att ha lite zombies flåsande i nacken på mig. Appen är svår att beskriva, men googla den och kolla om du blir nyfiken. Den är sjukt bra och första säsongen är gratis! Och om du tycker att du gör för lite, tänk då på att även lite rörelse är bättre än ingen rörelse alls!
    PS Hejja! Vad bäst du är! DS

    SvaraRadera
  2. ZOMBIES!! tack Anna men .... nä tack! Avskyr Zombies, inte ens i The Sims gillar jag dom, usch nä fy!
    Men tack ändå! :-D

    SvaraRadera

-

-