måndag 9 juni 2014

Lurar och Stavar

När vi var på Media Markt i helgen för att köpa studentpresent till ena svärsonen så kom jag på att jag ville ha ett par små BILLIGA hörlurar så jag började kolla lite på det med medans gubben lekte med alla högtalare, sonen lekte Dj, äldsta dotter ... ja vad gjorde hon? Andra dotter hängde genast med mig och hon tog fram ett par hörlurar som är väldigt bra. Alla har dom, speciellt dom som motionerar ... Nu var dom ju inte billiga som jag tänkt 299:- så jag funderade en stund och kom på att äldsta dottern har ju ett par och hon var ju nöjd. Den hjälpsamma dottern plockade genast i hyllan för att se vilka färger som fanns.

-Kolla mamma, här finns ett par vitröda, du som älskar rött. Och det gör jag, rött är min favoritfärg och jag tvekade fortfarande över priset då jag ville ha ett par billiga. Men dessa vitröda var ju så fina och låg allra längst in i hyllan under alla svartblåa. Tillslut bestämde jag mig, jag tar dom, 100:- hit eller dit är ju ingen fara. då jag hade sett några tänkbara som var billigare.

När vi sedan betalar våra saker mumlar min sambo om att priset inte stämde. I bilen förklarade han att mina lurar kostade 399:-, min sambo och dotter går in igen för att kolla om det stämde och det gjorde det för just dessa vitröda är en Limited Edition ... Men vi behöll dom men att köpa BILLIGA hörlurar verkar inte fungera för mig.

Idag så såg jag till att använda dom till min mp3spelare jag fick när jag blev medlem i Tappa.se. Jag tog mig en runda med mina stavar och lyssnade på 80-tals musik som bla Oa hela natten. Det gick bra med hörlurarna och stavarna fast jag borde ha gått mer än vad jag gjorde då jag bara gick 2834 steg vilket inte är så mycket men för att vara jag så var jag riktigt duktig då jag gick själv och gjorde det utan att bli pushad för det.

Just det dom går att vika ihop ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-