söndag 15 juni 2014

Lite mer nostalgi med moster

Det var inte bara på mig själv jag tänkte på idag under min nostalgitrip utan även på min avlidne moster då hon bodde på botten i hörnet när jag var liten. Där finns en del minnen som när hon lät mig se på en dracula film och jag inte kunde sova sedan och mina föräldrar fick ett helvete. 


Hon lärde mig att äta en sockrig macka eller vispade äggulor med socker. Mackan bestod av en skiva skogaholms limpa, smör och sedan strösocker. Riktigt gott, men äta det idag skulle jag nog bara göra för nostalgins skull.

Var det inte jag eller min bror som stod på en sten nedanför balkongen och skrek mamma eller pappa så var det min moster som stod på marken med sin cykel och undrade om man skulle ha något i affären eller om man skulle med och bada. Hon flyttade senare till ett annat nummer på gården som vi passerade idag. Så jag har tänkt en del på henne idag. Jag passerad faktiskt även ett tredje hem hon har haft vid affären, men där har jag inga direkta egna minnen ifrån.

Här är en tavla på henne som jag gjorde för några år sedan när man trodde att hon skulle dö redan då. Jag mådde jätte dåligt och hade aldrig tänkt på att hon aldrig mer skulle finnas. Så jag gjorde den för att minnas henne om hon inte skulle klara sig. Hon gjorde det då och lurade döden fler gånger efter det. 

Jag har inget gjort med den ännu men jag funderar på att sätta upp den någonstans. Att jag valde rosa bakgrund är för att hon älskar rosa och jag tyckte det blev en intressant effekt mot det svartvita.



2 kommentarer:

  1. På denna bilden var ju du och hon lite lika tyvker jag.

    SvaraRadera
  2. Tycker du? Något släktdrag finns det väl :-)

    SvaraRadera

-

-