onsdag 18 juni 2014

Del 5 - Om mig - Tack mina Älsklingar!

Med förra inlägget så kom en bra förklaring på mina handikapp stress och koncentrationssvårigheterna.

Jag läsa igenom inlägget innan jag postade det.

Det börjar så här: Utan min underbara sambo ... Men när jag läste blev det Att min underbara sambo, det kändes fel och jag läste om det flera gånger Att min underbara sambo .... Jag fick ta blicken från datorn andas djupt och så såg jag tillslut  Utan min underbara sambo ...

Det är väldigt jobbigt när det blir så och det är lika dant när jag skriver då jag missar hela ord.

Jag älskade att läsa böcker förr, jag var en riktig bokmal men nu går det inte att läsa då jag inte kan koncentrera mig, jag läser ofta om meningar om och om igen så det funkar inte så det är något jag sörjer väldigt mycket. Men mina flickor har i alla fall ärvt den lusten att läsa böcker, dom är riktiga bokmalar när dom har tid. Det är min pappa lycklig över med då han är den största bokmalen som finns. Men jag hoppas att jag kan komma dit att börja läsa igen, en dag kanske.

Titta på filmer går inte så jättebra för mig heller då jag ofta har svårt med koncentrationen och somnar istället. Så serier är mer min grej och då självklart Star Trek men jag älskar även Tudors. Och många genre där emellan ...

Under dom här 11 åren har även jag fått diagnoser: Depression, Personlighetsstörning lite åt borderline och problem med Ångest.

Ångest har jag inte skrivit så mycket om men attackerna kommer även om det inte är så ofta nu för tiden.

Vi brukar försöka semestra utomlands och för mig kan det ställa till det. Som förr förra året som gick resan med bil ner bra till Italien, men första kvällen fick jag en svår ångestattack på den stora gågatan som fanns där. Det var lugnt men plötsligt så spelades det musik ur butikerna, lampor blinkade och det började bli en del folk där. Jag kunde inte vara kvar tårarna sprutade och jag hade svårt med andningen. Jag gick inte ut en enda kväll på hela veckan. Och utflykterna vi gjorde blev inget bra, då jag fick panik inne i en grotta och var bara tvungen att ta mig ut så fort jag kunde. Problemet var att jag var flera kilometer in ...

Så förra året undvek jag dessa saker med att sitta mycket i lägenheten som vi hyrde. Men jag var glad att komma ifrån mina väggar här hemma och glad över att barnen hade det bra ihop med min sambo och badade mycket.

Jag har faktiskt inte åkt spårvagn eller buss på 11 år heller då jag ofta fick ont i magen och fick slänga mig av och leta upp toaletter. Så det undviker jag numera.

Men det finns saker som har gett mig orken och glädjen att vilja fortsätta kämpa och det är blandat våra marsvin vi har haft och som jag saknar så. Drömde om att jag hörde dom inatt men kunde inte se dom ... Men dom gav mig mycket glädje. Sedan allt pyssel har hjälpt mig med under åren då jag inte har behövt grubbla så mycket då när jag håller mig sysselsatt.

Men sedan är det så klart mina barn och min sambo som ska ha den största äran över att jag är där jag är idag.

Tack mina älsklingar!

Men det finns faktiskt en sak till som sysselsatt mig och det är att spela dataspel och det jag spelar är faktiskt The Sims 3, har även The Sims 1 och The Sims 2 och snart The Sims 4. 

En del kan ju tycka men hallå! Väx upp! 

Men det är faktiskt så här att jag är inte ensam att spela detta roliga spel och vara över 40 år. Det finns betydligt äldre då jag pratat med flera över internet. En jag pratade med nyligen då det gällde ett annat spel, det var en som tipsade mig om legospelen men jag tänkte att det är väl inget för mig. Klart det är sa personen, hon spelar ju med sitt barnbarn ... barnbarnet är 30 år. Jag har inte köpt dom spelen utan det blev SimCity istället den gången.

Jag brukar hålla till i ett forum för The Sims och även varit med och skött forumet. Och där inne så är det inte bara tips och råd som gäller eller bara vanligt snack. Man skriver även historier om sitt spelande och väldigt många följer dom från början till slut. 

Jag har haft en story som blev väldigt populär men den populäraste simmen dog en tidig och grym död så hon har numera fått sig en ny chans i min relativt nya story. Fast hon är inte med från början dock. Kan erkänna att hon har hjälpt mig att bli av med lite aggregationer.


Så har nu henne Lucinda Vader. Den gamla storyn med henne finns inte kvar men är ni nyfikna så kan ni börja läsa i den nya här. A Sims Crazy Life! Varför hon är ett orange spöke är för att hon dog när hon fick en meteorit över sig ... men i den nya är hon för tillfället en barn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-