söndag 22 juni 2014

Pärltavlan

Tavlan finns inte kvar men jag kommer ganska snart börja om på den då jag väldigt gärna vill ha den. jag har plockat bort varenda pärla igen för hand och det tog tid och gjorde ont. Dessvärre blev ramen lite förstörd och jag har inte bestämt mig ännu om jag ska köpa en ny eller försöka använda den ändå, den var inte billig direkt. Men det löser sig.

"Min tavla med barnen är klar men jag är inte nöjd då barnen är inte centrerade samt ihop sättningen av plattorna är katastrof om jag får säga det själv.

Så jag kommer att göra om den men när det blir vet jag inte. Det får bli när lusten faller på igen för just nu är jag trött på pärlor.

Så här blev det. Det blänker lite i tavlan då den är inramad för tillfället."


"Jag har fått frågan om hur jag limmar fast pärlorna och svaret på det är att det finns klisterark att köpa på Panduro.  Arken har klister på båda sidorna och det fäster väldigt bra, nästan för bra ibland."


"På denna tavlan så limmade jag pärlplattorna en åt gången vilket är nytt för mig.  När jag har gjort mindre projekt så har jag limmat alla tillsammans. Men tavlan som gjordes nu är ca 5* 7 plattor och så många vill jag inte köpa då det är en del. Att göra på det andra sättet som jag gjorde tidigare är inte riskfritt då jag fick blanda in flera familjemedlemmar för att få baksidan på ramen exakt rätt."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-