tisdag 17 juni 2014

Har gråtit floder för Daniel ...

Ärligt talat så känner jag mig just nu helt tom. Detta var inte vad jag hade tänkt mig ikväll men jag har gråtit och det näst intill floder i 2 timmar.

Jag ramlade in på en blogg och efter 2 timmar ramlade jag ut igen, alltså just nu.

Vet inte vad jag ska säga just nu men jag känner att jag bara måste dela med mig av den bloggen och det som fick mig fast i 2 timmar och gråta.

Detta är Walle som har bloggen tillägnad till sin döde fästman Daniel. Walle har gjort två filmer om Daniel om vad som skedde och ledde till hans död. Och sedan om Walles kamp för att få rättvisa skipad för Daniel.

Ibland grät jag för Walle, ofta för Daniel då jag kände igen mig i hans vilsna liv. Men jag grät mycket för rädsla, rädsla för min sons liv som just nu står under utredning. Daniel fick diagnosen ADHD när han var 20 år och behövde mycket hjälp och stöd som han aldrig fick.

Jag säger bara detta måste ses då det krävs en stor förändring inom Psykvården och alla borde få se dessa filmer för så här får det inte gå till.

Så skit i att titta på tv eller vad du nu gör och lägg 2 timmar med massor av näsdukar och sätt dig och kolla, detta är viktigt! Nästa gång kanske det är någon du känner som blir drabbad.

Jag länkar till sidan med filmklippen här 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-