fredag 6 juni 2014

Äntligen en filt på g .... sa jag då ..

Jag flyttar sakta men säkert över mina pysselinlägg från pysselbloggen och nu är det denna filtens tur. Dock är den inte ännu klar ännu och jag kommer INTE att börja om från början igen då jag faktiskt är nöjd med den även om det går långsamt.

"Har äntligen kommit igång med min filt gjord på restgarner. Det är min tredje gång jag börjar på den och förhoppningsvis den sista. 

Jag började med raka momorsränder som senare gjordes om till vågiga mormors ränder.  Gillade inte färgordningen så jag började om igen.

Satt en dag med instagram och såg att en jag följer gjorde något med något som kallas för peacockstich. Googlade och hamnade på Youtube vilket inte gjorde det enkelt gör mig då  det verkar finnas flera olika peacockstich.  Sticka, virka eller till och med båda samtidigt .. jag hittade tillslut rätt och här är början till en ny filt.  Jag använder mig utav en virknål och en stor sticka nr 12.

Kommer jag repa upp igen?  En del av mig vill då jag insett att den är lite för smal.  Men har sagt till mig själv på skarpen att låta bli.  Jag får göra en bredare kant runt om bara .
Ursäkta om bilden  är förstor. Detta är gjort via mobilen och jag har försökt att minska på bilden. Hoppas att det har fungerat :')"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

-

-